Det stundande dopet...

Wilma ligger och sover lunch, då passar jag påatt skriva av mej lite=)

Den här veckan består av stress och åter stress...Stress för att hinna med allt till dopet på söndag! Hoppas bara jag inte glömt något=) Känns som jag har gått igenom allt tiotusen ggr, men ändå är det saker som hela tiden dyker upp som jag har glömt! Runt 60 st blir vi på dopet, även dem med gluten, laktos och socker. Vilket betyder ett antal olika specialtårtor. Men i slutändan kommer allt bli mkt trevligt och kommer vara riktigt roligt att träffa alla som kommer. Vissa har jag inte sett på flera år!!

Det vi hunnit med den här veckan:

¤ Klippning och färgning av mitt hår
¤ Pratat med prästen
¤ Hittat kläder att ha på dopet
¤ Skrivit upp allt som måste handlas till smörgåstårtorna
¤ fixat linnedukar
¤ gjort iordning dopklänningen
¤ vikt servetter (dock några kvar)
¤ införskaffat oss en doppresent till våran prinsessa
¤ köpt läskbackar och allt annat till fikat

Det som är kvar:

¤ Klippning av Lasses hår
¤ Mangla alla dukar!!
¤ Stryka alla kläder
¤ Baka fikabröd
¤ Göra alla smörgåstårtor
¤ Duka iordning församlingshemmet
¤ Leta upp min dopskål
¤ Köpa ett par nya skor då min rygg fortfarande inte klarar av att gå  i skor med klack.
¤ Försöka hitta en kofta om det är kallt i kyrkan

Sen ska jag bara njuta av Wilmas dopdag=)
Ska bli sååååå roligt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hihi, låter som om ni/du har fullt upp :D Säg till om du vill ha hjälp med nått :D

En liten tanke bara, vad ska man ha på sig? Är det kostymfint eller söndagsmiddagfint? ;)

Hoppas allt är bra med er annars!! Krams

2009-12-10 @ 21:22:33
URL: http://zingmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0