På tal om något helt annat....

...så är det snart julafton!

Nästan alla julklappar är inhandlade och står här och väntar på att öppnas=)

Har ett jättefint minne från just julklappsinslagning ihop med Helena för ett par år sen! Brukar tänka på den stunden då vi satt i hennes rum och lyssnade på julmusik och drack glögg. Härligt och riktig julstäming! Vi båda är nog stora julfanatiker (stavning?)

Vi höll varandra sällskap nästan varje dag då, nu bor jag här och har en liten familj medan hon flyttat till Lund och studerar till arkitekt. Snacka om att välja olika val i sitt liv...

Första gången vi träffades var när Helena hälsade på mig och min mamma på BB. Sen dess har vi varit kompisar från och till. Vi lekte väl konstant med varandra varje dag tills skolan började och vi gled ifrån varandra ett tag. Sen efter högstadiet började vi umgås med varandra igen. Nu ses vi mer sällan men det är ju inte så konstigt när vi bor i helt olika delar av sverige.  Men det är alltid lika kul och träffa henne även om vi är väldigt olika varandra=)

Neee nu ska jag gå igenom dagens post, sen blir det nog promenad!

Kommentarer
Postat av: Erica

Okey, kör nog med på tunika :) Klart vi kan läsa det, inga problem :) Ja det är skönt, det känns mycket bättre redan nu när david har varit hemma i veckan.. :)

2009-12-11 @ 00:07:15
URL: http://zingmarks.blogg.se/
Postat av: Helena

Awee.. :) Jag kommer också ihåg det! Vi har endel härliga minnen ihop du Alexandra! (och jag är ju faktiskt i Östergötland nästan varje helg nu när Kim bor i Linköping :)

2009-12-12 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0