2:a advent

Hej!

2:a advent idag och vi har spenderat dagen hemma hos min mormor och morfar. Blev lite fika och mat + massa bus med Wilma som älskar att leka med gammelmorfar:D Riktigt mysigt att komma ut på landet när snön yr och man är så glad att bara sitta och kolla ut på det kalla vädret!

Vi mår iaf bättre hemma dock hänger det kvar lite på mig, men det har nog med graviditeten att göra....Inte vidare kul men det är väl bara att stå ut!
Lördagen spenderades iaf INTE hemma  (då jag varit hemma hela veckan blivit lite trött på det), vi tog en sväng ut till ingelsta för lite julklappsshopping:D Kändes som hela Norrköping tänkt detsamma för det fanns inte en parkeringsplats utan vi fick parkera längst bort vid mcdonalds och sedan traska in till butikerna!

På eftermiddagen åkte vi hem till Lasses föräldrar för att vara lite sociala! Dem hade gäster och lite fest hemma, riktigt trevligt och Wilma stormtrivdes med all uppmärksamhet. Vi hade inte räknat med att vara borta så länge hemifrån så när klockan började närma sig åtta valde vi att åka hem....Dels för att vi inte hade någon välling till Wilma, dels för att jag hade ont efter allt springande på stan.

Idag går vi in i vecka 24 (23+0).
Det är 118 dagar kvar till beräknad förlossning.
Jag är i 6:e graviditetsmånaden.

Jag mår hur bra som helst förutom foglossningen+ att skadan på svanskotan efter förra förlossningen gör jäkligt ont!! Har lite svårt att sova på nätterna. Men i jämförelse med förra graviditeten går det här som en dans:D

Jag känner mig som en flodko, stor och otymplig. Inga kläder passar och man blir så frustrerad att man växt ur allt över natten! Hmmm....magen är väldigt stor i jämförelse med hur den såg ut när jag väntade Wilma i dessa veckor, men dem säger att magen kommer fortare vid andra barnet + att det är väldigt tätt mellan barnen att mina muskler runt magen inte riktigt gått tillbaka.

Igår klappade två stycken på min mage! Tror att det betyder att det är solklart att jag är gravid och inte bara tjock (även om man känner sig just det, bara tjock!)

Lillen gör sig påmind hela tiden med sparkar, Lasse känner dem nu med:D:D



Bebben i vecka 18 ♥

Här ovan bilden från ultraljudet på våran blivande familjemedlem, bilden är inte den bästa men var svårt att få ett bra kort då h*n låg precis under min navel?!


Kommentarer
Postat av: Kevins mamma

Jasså, där ser man! En liten bebis till, va kul för er :)

Grattis!

Kram

2010-12-05 @ 17:51:39
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0