4:e advent

Hej!

den här veckan som varit har jag haft fullt upp, därav min frånvaro här:D
Vi har börjat förbereda till jul genom att baka julgodis, steka en massa köttbullar, och idag har jag laddat upp här hemma för lite inläggning av sill och stekt strömming=)
Lasse är självklart iväg och jobbar så jag får vänta till i eftermiddag innan jag börjar med det! Han blev sjuk inatt, har haft feberfrossa heeeela natten=( Kanske fick sova en timme riktigt bra....Men i vilket fall som helst finns det inget som heter sjuk på hans firma, så det var bara att ge sig av i morse, stackars min lilla sötnos=(
Inte slutar det snöa heller!
Hoppas nu inte vi andra blir sjuka här hemma, jag får avvakta och se helt enkelt.....

i Måndags fick vi upp julgranen här hemma:D riktigt söt liten gran, den är nog inte mer än 150 cm! Wilma har svårt att låta bli alla julgranskulor, men eftersom det är plast iår som gäller, spelar det ingen större roll om frestelsen att slita ner dem tar över ibland.
Måste då säga att glaskulor är 10 ggr snyggare, men har man små barn, så har man:P

Sen har vi även varit och fixat en julklapp till Lasse, nya Nokia n8, vilket han är riktigt nöjd med:D Den är ju ungefär som en iphone, men mer en kameratelefon/ surftelefon. Jag förstår inte någonting när jag håller den, men sen är jag inte gjord för teknikprylar:P Så den får han ha ifred iaf!

Sen har vi även hunnit med långbesök hemma hos hans föräldrar och hemma hos min mormor och morfar. Skönt det då vi inte kommer att se dem under julen direkt=( Fick även presentpengar till Wilma från mormor och morfar+ min farmor, så vi var en sväng och handlade lite mer julklappar åt henne:D Alltid lika kul! Hittade även kläder till julafton åt henne, så nu kommer hon vara coolast av alla på julafton!

I veckan träffade jag även Sussi och hennes lilla pojke=) Vi åt lunch på stan, tänkte sedan gå till öf men det var stängt...så vi köpte fika och gick hem till henne istället.  Alltid lika trevligt att umgås! Men tråkigt att fenix inte var öppet men vi ska ta det nu i början av veckan istället:D

Var hos barnmorskan i torsdags, roligt att få höra bebisen hjärtljud:D Dock vet dem inte riktigt när mitt bf är...hmmm?! Men någon gång mellan 2-9 april har jag fått som beräknat nu. Men konstigt att man inte får ett nytt ultraljud, så att dem kan kolla upp när det verkligen är beräknat, men men....
Skulle även börja med järntabletter nu, vilket jag slapp helt och hållet förra gången!
Sen tyckte barnmorskan att jag skulle ta full dos panodil för foglossningen, men jag kämpar på utan. tycker det känns konstigt att äta så mkt tabletter, kan ju inte vara bra för kroppen.Men jag tar iaf till natten så att jag får sova lite ( men det hjälper inte speciellt mkt inbillar jag mig).

Vi är iaf klara med varenda julklapp, allt inslaget och färdigt...så det är riktigt skönt! Nu återstår det lite kompletterings handling av mat till jul, men det tar vi imorgon helst, om nu lasse känner sig bättre=)

Hoppas ni får en fin 4:e advent:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0