nyårsmiddag

Hej!

Tänkte skriva ett par rader så att ni vet att jag lever! Julen har varit kanon, har haft jättetrevligt och verkligen njutit av varje sekund. Julafton firades på dagen här hemma, sen på kvällen bar det av till söderköping där det spelades spel långt in på natten:D

Juldagen åkte vi hemåt för ännu mera gäster, dock blev jag helt plötsligt kanonsjuk så jag var verkligen inte speciellt social, och stackars Lasse fick sköta allt med maten! NU den här veckan har jag bara försökt vila upp mig så att jag blir helt frisk innan jag ger mig ut på nya äventyr:P

Ännu är jag inte kry, så därför har vi bestämt oss för att stanna hemma nyår och ha lite mysigt. Får eventuellt någon gäst, men annars ska vi bara njuta av kvällen i våran ensamhet=)

Nyårsmenyn är bestämd, och jag ser fram emot att laga lite normal (läs lyx) mat på nyårsafton:D

Förrätt hoppar vi över och kör på lite snittar:
♥ Mini toast skagen
♥ Laxrullar med pepparrot
♥ rensteksröra på kavring, toppad med löjrom

Huvudrätt:
♥ Fläskfile wellington a la Alex med potatistimbal, serveras med parmalindade gröna bönor.

Efterrätt:
♥ Hallonsemifreddo med daimkross

Mums, det blir nog kanon=)
Nu återstår bara att bestämma dryck till maten, inte speciellt roligt för min del men men....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0