Bloggtorka.....hmmm....

Inte lite dålig jag är att uppdatera här, sitter nästan varje dag vid datorn men det finns bara ingen lust!! Sommaren har en ganska konstig inverkan på mig helt enkelt, finns så mkt mer att göra än att sitta framför datorn:P Men det är ju just på sommaren man egentligen har massor att skriva om, det händer massor=)=)

Jaha vad har hänt då sen sist?!
Vi har självfallet flyttat och trivs som fisken i vattnet i den nya bostaden! med egen uteplats känns det som att vi kan njuta av sommaren på ett helt annat plan än när man har balkong. På kvällarna när wilma somnat kan vi sitta där ute och njuta av värmen, riktigt mysigt! GRILLA blir det en hel del också såklart:D

Vi hade inflyttningsfest för några helger sen, skitkul att träffa gamla vänner och bekanta. Dagen i ära hade dem lovat regn, men som en uppenbarelse titta solen lagom fram när gästerna kom och vi kunde sitta ute. Dock blev det kallare framåt kvällen och en del av oss flyttade in i värmen=) Helnöjd med kvällen, förutom att jag var så trött när vi väl kom in till stan! Men inte konstigt när man har småbarn som ska upp 6 på morgonen.

Jag och Wilma har också hunnit med en heldel parkhäng med våran Zelda när vädret har varit bra. Riktigt skönt att ligga och sola med ett gäng tjejkompisar i värmen!! Har också varit vid ensjön och badat, vilket wilma uppskattar mycket, riktigt ljummet i vattnet. Sen har vi såklart änderna som hon tycker om att jaga på stranden;D

Förra helgen var vi i st annas skärgård, men där tyckte wilma att vattnet var lite väl kallt men lika glad ändå när hon fick krypa omkring och plocka grejjer på stranden! Sov även över i husvagn vilket gick jättebra med henne, lätt som hon är att ha emd sig överallt=)

Senaste veckan har mest ägnats åt födelsedags firanden. Både min pappa, mormor och Wilmas faster och farmor har fyllt år:D Grattis till er allihop!!

Idag vid lunch beger vi oss till Öland för en helg fyllt av bad och sol! Tänkte även hinna med en runda i den lilla staden borgholm och ölands djurpark=) OM vi får tid över tänkte jag också ställa ut Zelda, roligt att få ett omdöme på henne! Vi ska tälta, det återstår väl att se hur det går med lillfisen, men tror att det ska gå galant=)

För övrigt i sommar har vi planerat in en sväng till västerås, nästa helg tror jag att det var. OCH sen en vecka i Danmark i augusti! Vi lär också åka och spontan campa någon helg, om jag känner mig själv=) Har så svårt att sitta hema när jag vet att vi kan hänga på andra och campa....
Bröllop blir det i Augusti också, David och Erica gifter sig den 7 aug!
Sen fyller ju såklart min Lasse år 5 aug och Wilma hela ett år den 20 aug=)=)
Vad tiden går fort!!

Wilma har nu börjat ställa sig upp helt utan något stöd, så förmodligen tar det inte lång tid innan hon går:D Kryper gör hon redan, som hon inte gjort annat i sitt liv!

Nee nu ska jag fortsätta med packandet inför helgen, inte lite man ska ha med sig!
Ursäktar för mitt hafsiga skrivande men svårt att får det sammanhängande när man har så mkt man vill skriva men inte någon tid=(

Skänker också en tanke till min kära barndomsvän Helena som är i Australien vars morfor gick bort i juni=( Vet inte riktigt vad jag ska säga, finner inte riktigt några ord, jag som alla andra beklagar sorgen och förstår inte riktigt att det verkligen har hänt, det kom så plötsligt! känns konstigt även för mig, då jag är uppvuxen ihop med Helena och hennes familj. Jag tänker på er allihop vars pappa, morfar, livspartner eller vän inte finns bland oss längre. 

Jag hoppas Helena får en bra resa trots omständigheterna, och verkligen kan vila upp sig, ta igen sig lagom till nästa termin börjar i skolan=)


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack gumman! Det kanns sa sjukt konstigt och det finns perioder nar jag bara bryter ihop och grater i nagra minuter. Speciellt nar jag hor nan sorglig lat eller sa. Men annars har jag det bra! Jag hade garna varit med pa din inflyttningsfest :) Ha det bra och krama Wilma fran mig! Stor Kram Helena

2010-07-02 @ 15:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0