En stund för mej själv:)

Hejje!
Nu är det alldeles tyst här hemma, Lasse tog med barnen för att handla lite....och jag fick stanna hemma med lite egentid! Riktigt skönt att bara ligga på kökssoffan och lyssna på det tysta hemmet....för en gång skull hör man klockan slå och kylen brumma;)
Det här med egentid är något som verkligen har prioriterats bort sen man fick barn...allt bara flyter på och barnen hänger med överallt...utan ens att man reflekterar över att man kankse skulle må bra av att få lite tid själv, eller tid ihop med sin partner utan barnen.
Ja alltså vi är så bekäma med att jämt ha med oss barnen, när vi handlar, när vi går ut och äter, när vi är och hälsar på folk...även under kvällstid! Och faktum är att jag tror att det är bra för barnen..de vänjer sig med att somna hemma hos andra, och de förstår att man ska bete sig olika i olika miljöer! Jag har t.ex inga problem med att ta med Wilma och fika på stan, hon sitter snällt och fikar hon med...sen såklart vill hon inte sitta länge, men hon accpeterar ändå att vi tar det lite lugnt ett tag...
Men åter till egentiden!
Ja när jag väl har tid att göra precis vad jag vill...ja då vet jag inte riktigt vad jag ska göra av tiden! Bada, läsa, bara vara....ja allt tråkar ut mig efter en stund.
Det jag verkligen skulle vilja lägga tid på är träningen....men jag har så sårt att få arslet ur..
JA egentligen skyller jag på att jag inte har tid eftersom jag pluggar, men hallå!...man får ta sig tid til ldet man anser är viktigt i livet!
Det här med tid bara med Lasse är något jag kan sakna ibland...inte för att i inte har det bra nu, utan mer för att kunna känna att man kan slappna av. Nu måste man hela tiden vara beredd på att t.ex gå upp från badet om V vaknar...ja och det gör att jag hellre låter bli.
Nee en helg för oss själva skulle uppskattas, typ sova på hotell med spa avdelning, sova och äta frukostbuffe i en heeel evighet utan att barnen redan är färdiga...och den där mackan man tagit...ja den får man snällt lämna.
Eller varför inte en kryssning, med god mat och massa goda drinkar! INte med kompisgänget, utan bara vi! så vi verkligen får tid att prata med varandra och ha kul ihop:)

Högst på listan står att hitta tillbaka till vardagsromantiken! Ja man går på löpande band, städar, hänger tvätt, lagar mat, badar barn, borstar tänder, söver.....
Om man bara kunde stanna upp lite oftare och ge varandra en kram eller ta sig tid att ligga kvar i knät när det är reklam i programmet! Hänga tvätt kan vvänta till nästa reklamavbrott, det är ingen katastrof!
JA jag ska bättra mig...det känner jag att vi behöver!
Ja nu har jag varit själv i ca 45 minuter...saknar dem redan...alla tre!
Nu ska jag tas tag i pluggandet...uusch vad tråkigt, men det är ett måste!
bye!
Har hittt världens bästa julklapp att Lasse, nu är jag ivrig på att få ge den till honom!
Hoppas han blir glad:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0