Sockerbelastningstest.......

Japp idag var jag uppe med tuppen och var redan kl 7.30 sittandes hos barnmorskan! Sockerbelastningstest var det som stod på schemat. Fick dricka typ 3 dl sockerlag och sedan sitta och vänta i två timmar.
Värdet var kanon och skickades hem med upplysningen att jag kunde äta hur mkt godis jag vill:P Inte för att jag har någon lust med det men men....

Hon tog även mina andra värden som också var lysnade, sen blev hon chockad när hon såg att mitt järnvärde hade gått upp, utan att jag ätit något tillskott under graviditeten. Det betyder att jag kommer slippa järntabletterna hela graviditeten:D, eftersom inte värdet sjunker under dem sista veckorna normalt.

Lillen i magen var helvild av allt socker och sparkade hejvilt när det skulle mätas mage och lyssna på hjärtat. 137 slag /min ♥ kommer inte just nu ihåg vad myten säger, men tror att det är en pojke!
Kallar magen för han heeeeela tiden:P

Nu på kvällen har jag gjort närvaroprovet för den här veckan och sen blev det tacos! Vi hade inte ätit det på evigheter, så det var gött...

Eftersom det är helg ska vi lyxa till det med lite fika på kvällskvisten. Blir kaffe med hemmagjorda wienerbröd, mums=)

till en mindre rolig sak då, Lasse fick böter på 2400:- idag, inte speciellt kul men men....
Säger ju att man inte ska ha körkort:P

Imorgon ska vi till mormor och morfar på lunch sen ska vi på middag hos min mamma och peter, får se om vi blir kvar över natten...
Söndag ska vi på 4-års kalas och sen ska jag väl försöka få in det där arbetet jag har jobbat på under den här veckan, pust!

:D
Känner att det här inlägget blev lite, hmmm.....inte sammanhängande! Kan bero på att jag har ett stycke kläng-apa-wilma som spelar allan och klättrar på mig, soffryggstödet och springer i soffan....

Sockersöt som hon är har hon lärt sig att säga tyst till Zelda:P Pekar med fingret mot henne och säger yyyst.

Andra "ord" man hör dagarna lång är mjaoooo, off off, kaka, titta, namnam, gott, isse, aaaooo, nej
gissa vad det betyder om ni kan;P

neee nu ger jag upp, hoppas ni får en kanon helg!


Kommentarer
Postat av: Jenstilda

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2011-06-05 @ 14:21:32
URL: http://jenstilda.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0