En vecka kvar:D

tjoho!

Här får man aldrig sova speciellt mkt, gick och la mig runt tolv + två amningstillfällen i natt och sen upp igen vid 7:/....Kan säga att kaffebryggaren används flitigt här hemma! Satt och pluggade i går kväll, men blev itne mkt gjort....Jag har kommit i någon slags svacka, har inte varit så trött som jag varit i helgen på år....inte ens när Vidar föddes var jag så här trött!
I lördags satt jag och somnade hela tiden i soffan....trodde klockan var massor när den bara var halv nio:P I går likadant, men då såg jag till att hitta lite sparenergi och satt mig framför datorn med lite prov och grejjer...problemet är bara att hjärnan går på lågvarv när man är så trött...inget effektivt arbete gjort här inte! :D

Jaha helgen har varit toppen, i fredags städade vi bilen! Inte så mkt mer hände den kvällen.
Sen i lördags åkte jag och barnen till tokmormor i söderköping:D Så skönt att vara där, blir så ompysslad med mat och grejjer....+ att hon hjälper mig enormt mkt med Wilmis, som nu kommit in i sin trotsålder (aaaaaaah!)....I vilket fall som helst gick vi på promenad, handlade, lekte på gården och solade!
Wilma blev som vanligt alldeles för bortskämd av sin mormor och fick välja fritt i leksaksbutiken, såpbubblor och ponnyhäst:P Jaja...tur att hon inte vänjer sig att mamma gör sånt! Sen eftersom hon är i sin lilla 2 års trots ska ju det testas gränser och skrikas.....slänger sig på backen när hon inte får som hon vill.....Vilket vi märkte på hemvägen från ica då hon inte fick ta med sig sin kundvagn hem:P Oj vad folk glor! Men kan ju inte ge efter, då kommer hon ju fortsätta med sitt beteende.

Väl hemma igen kom snälla Sam som äger glasskiosken nere i källaren upp med glass åt Wilma=) Så snällt:D
Vid tretiden kom Lasse hem med våran nya bil:D Och det gillas!
Mamma följde med hem till oss och tog ett glas vin i väntan på att peter skulle sluta jobbet....

Igår var i vi på shoppingrunda. Allt var slut i våra skafferi, även hundmaten! Så det blev storhandling ica maxi, babyproffsen, arken, apoteket, Netto och tillslut hamnade vi åter igen i söderköping för att hämta våran kvarglömda vagn:P

Idag ska vi på promenad nu på morgonen, sen blir det lek i parken om Wilmaskrutt behagar, för just nu är hon arg för att honi nte får ha nappen, vilket hon vet att hon inte ska ha på dagarna! Men man måste väl försöka:P

Sista veckan Lasse jobbar innan semester:D Skönt att komma iväg lite hemmifrån på måndag!
Så den här veckan ska jag storstäda här hemma, husvagnen och även hjälpa mormor att flytta+ flyttstäda. sen har jag lovat att komma förbi öppna förskolan och hälsa på, var ju ett tag sen! Och på fredag har det bestämmts för en lekdejt uppe vid kottebanan, så det ska  vi iväg på! Lördag blir det kalas för min kära barndomsvän Helena och på söndag fyller Anna år....Puuuuuh!
Men nästa måndag drar vi iväg och ska slappa en hel vecka:D Och det är ju asbsolut värt att lägga lite energi på städning, för vem vill komma hem till ett stökigt hem efter semester, inte jag iaf!

Vet inte riktigt var jag ska hitta tiden, men den som lever får se:P:D

Hoppas ni får en fin måndag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0