Blä.....

...Ibland spyr jag galla över människor som tror att hela världen kretsar runt dem, och att alla i omgivningen inte har något bättre för sig än att gå omkring och betrakta hur bra du har det. Usch! Men vet ni, jag har fullt upp med min egen familj och liv, så varför skulle jag lägga någon större energi på att gå och vara avundsjuk på någon annan?
Nej jag fungerar inte så.
Jag är helnöjd med hur mitt liv har blivit, och skulle inte vilja ändra på det en sekund...
Alla har sin egen uppfattning om vad livskvalitè och lycka är. Du tror att alla andra avundas dig, men det händer att folk skrattar bakom ryggen på dig istället...tänk på det! Det blir bara patetiskt att tro att alla har samma drömmar...
Ett sådant beteende visar bara på hur du själv är funtad, att ditt liv kretsar runt vem som har det bäst...Men om du skulle lägga lite mer fokus på att faktiskt njuta av livet som du har än att försöka få bekräftelse från alla andra att du är så lyckad, så skulle du faktiskt kunna bevisa att det inte är för alla andras uppmärksamhet/ avundsjuka du gör det. Det är helt okej att tycka att ens liv är bra och att man är lycklig, utan att alla andra tycker det.

Tänk på framtiden! Om du nu grundar alla dina beslut i vad du anser ge dig mer status/ gör andra avundsjuka/ vad som anses vara det perfekta, hur kommer du må den dag du kommer på att ingen faktiskt bryr sig om hur du lever? Att alla dina livsbeslut grundat sig i att du vill att hela världen ska avundas dig?
Du kommer må piss, och förstå att ditt liv är helt utan egenvärde. För vad som gör ens liv viktigt är just det man själv tycker är meningsfullt, inte det som enligt "normerna" anses göra livet värt att leva. Av den anledningen kan du aldrig tävla med någon annan i vem som har bäst liv, om det nu inte är din tvillingsjäl!
Ibland tycker jag bara att det är sorgligt att du inte förstått dig på vad livet handlar om.

Nej lär dig att älska ditt eget liv utan att behöva bekräftelse från alla andra.  
...min energi lägger jag på dem som står mig nära, om dem mår bra gör jag det med:D
Nog om det.

Eftersom jag idag bara spyr grodor tänkte jag checka ut för idag och lägga min tid på lite läxläsning, lek och friskluft:D Förövrigt mår vi bra och idag är det 16 dagar kvar till BF ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0