Ny vecka:D

Godmorgon, eller?
Haha klockan är nästan tio och vi har inte riktigt kommit igång med dagen än, men det är skönt det med ibland!
När vi vaknade i morse lååg vi kvar i sängen jag och Wilmis och bara myste:D Sjöng sånger, busade och lekte "pipramsor". Hon älskar att sjunga imse vimse och lilla snigel!

Idag känner jag att min energi är på god väg tillbaka, men vet inte riktigt vad vi ska göra. Wilma röstar nog för öppna förskolan, medan hemmet ropar efter en städning:P jag vet ju absolut vad som låter roligast av dessa alternativ;P
Vidare bör jag ta mig till Hageby för att handla lite, kylen ekar, men det får nog vänta till min älskade sambo kommer hem:D
Lite tvätt ska jag iaf hinna med idag, hur vi än spenderar resten av tiden!

Jag hade hoppats att det fina vädret skulle hålla i sig den här vecakn, men det verkar itne lovande just nu=( I vilket fall som helst är det inget att gnälla  om, våren är absolut påväg även om det kanske inte just syns idag!

Helgen har varit helt upptagen med prov skrivande för mig, men som sagt går jag idag ner på 50% studietakt, vilket betyder att helgerna framöver kanske kan fyllas med lite roligare saker:D
igår hann vi iaf till Söderköping en sväng efter att jag avslutat ett prov. Halva släkten hade prickat in att hälsa på mor min igår, men det är bara kul det! Vi stannade för mat och kom hem vid nio igår kväll igen=)

Igår gick vi även in i vecka 38, spännande:D Idag är det 19 dagar till beräknad födsel till mitt senare datum...Haha har ju två jag håller koll på eftersom dem inte kunde enas riktigt hur fallet ligger till:P 19 dagar är ju ingenting!!
Men eftersom det är vanligt att man går över tiden med så är jag inte helt obekant med tankarna att få gå ett antal veckor till med min kula=)
Magen har iaf sjunkit ner betydligt, vilket visar sig genom domningar i benen och konstanta toabesök:P Lillen har lyckats klämma lite nerver vilket resulterar i mina obehagliga domniningar, stickningar och molvärk i benen! Tur att man inte alltid har såna krämpor....tänk på alla åldringar som jämt står ut med smärta!

Imorgon är det barnmorskan som gäller igen:D
Kul!

Förövrigt får vi se vad veckan erbjuder, lite fint väder hade varit kanon! Annars hade jag tänkt mig att hinna med lite lek på öf med Wilma och gärna en liten fikastund med någon bekant:D

Hoppas  ni får en bra start på den här veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0