Första dagen själv här hemma!

Hej världen!

Idag är det Lasses första arbetsdag, och jag har varit så nervös inför att bli lämnad själv med mina småttingar! Hör och häpna har det gått galant än så länge, och vi har snart överlevt till lunch:D

Just nu för tillfället fungerar Wilmas rutiner kanon med vad han har för tider, och imorse steg vi inte upp förrän vid halv nio! Iofs hade jag och lillebror legat vakna ett bra tag och babblat, men det är skönt att få ligga och mysa med:D

Började dagen med en kopp kaffe och frukost, hallon och yoghurt, mums! Sen kom pappa min och fikade med oss, wilma passade på att ta en målarstund, dock konstaterade jag att det är dags att köpa nya färger till henne!

Sen efter det var det dags att göra iordning sig för dagen, och där märker man en stor skillnad när det handlar om tid!! tror det tog närmare en timme att göra iordning oss alla tre för dagen;P

Nu ligger tvätten i maskinen, en är redan hängd för dagen, för tvätt blir det! Wilma och jag leker i hennes rum (för tillfället tog jag en paus då hon bygger så fint med klossar på egen hand).....Lillebror sover:D

Snart dags för lunch och sen ut en sväng om vädret blir aningen bättre!

Förstår inte att man är så nervös inför att bli lämnad själv, tusentals kvinnor har ju gjort det innan mig, så varför skulle jag inte fixa det;P Den enda som blir lidande just nu är Zelda, som inte får komma ut, men som tur är har vi en uteplats där hon kan sniffa runt lite i väntan på oss andra:D

Sen senare idag har jag tänkt att försöka städa av Wilmas rum och vårat sovrum....sen hoppas jag tiden runnit iväg så att min älskling tittar in här hemma:D

JA vi får väl se om jag tittar in sen senare med, ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0