God morgon!

God morgon kära vänner, här är vi uppe med tuppen!
Hade tänkt bjuda på ett kort på Wilma hur hennes morgonfrisyr ser ut, men som vanligt hittar jag inte kameran;P
Idag är man utvilad iaf, gick och la mig vid tio igår och har sovit bra mellan amningsstunderna:D:D

Har precis ätit en macka och druckit kaffe, i vanlig ordning, nu ska det planeras vad vi ska hitta på idag...Vädret ser ju lovande ut iaf:D
FREDAG är det ju med, vilket betyder att min kära sambo är ledig i ett par dagar!
Frågan är vad man ska hitta på i helgen ,vi har direkt inte planerat in något, men det är skönt det med ibland...

JA och här hemma fungerar allt bra, förutom att lillebror är alldeles för morgonpigg;P Wilma är så kanonduktig och hjälper mig med honom (lite hårdhänt ibland), när han är ledsen ger hon honom nappen och gungar på babysitter:P
Annars släpar hon på sin docka mest hela tiden och gör som jag gör med lillebror:D Hon sätter dockan i bilbarnstolen, försöker klä på den, mata den m.m

Och jag som verkligen inte uppmuntrat Wilma att leka med typiska "tjejleksaker", men jag har ju inte proppat på henne massa rosa gulligull, utan hon har ju själv valt att leka med dockan så då är det okej!
Saken är ju inte den att man måste göra allt tvärtemot, utan mer att barnen ska få utvecklas till egna individer utan att jag ska påverka dem vad de ska tycka om...Visst gör man väl det ändå...men man kan ju försöka:D
I WIlmas leklåda hittar man iaf både bilar och dockor:D:D
Likaså försöker jag köpa barnkläder som är bra barnkläder, lekvänliga och så, sen efter det kriteriet kommer valet av färg mm.....Wilma har mkt i sina ägor som lillebror i framtiden kommer kunna ärva....helt könsneutrala!
Men hon brukar få ha något på sig som bekräftar att hon är en liten flicka, typ tofs eller en rosa scarf:P 
Haha, där fick ni veta hur jag tänker:P

Föresten är det någon som vet någon bra salva mot hormonplitor?
Eller det bästa kanske är att låta dem vara?!
Lillebror ser iaf ut som en liten tonåring för tillfället, vilket dem säger ska gå över efter ca vecka tio!
Jag har ingen erfarenhet av sånt, då Wilma inte hade några sådana typ:/
Om det bästa är att låta dem vara så ska jag naturligtvis låta bli, men det ser ut att klia något enormt mkt!!

ja men ha en bra fredag, det ska jag:D


Kommentarer
Postat av: Carro

Min son hade också så och man ska låta dem vara. Dem försvinner efter ett tag.

Har lillebror fått nåt namn än? Är så nyfiken ;)

2011-05-22 @ 11:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0