Höst var det här!

Hej:D

Känner för att skriva lite, vi får se hur det går om viljan håller i sig kommer det löpa på med uppdateringar här!

Ja men nu måste man ändå säga att hösten är här, utan att vara pessimistisk, men NU ÄR DEN HÄR!
Konstigt nog tar jag det med ro, jo jag hade tusen saker till jag hade velat hinna med under alla sommardagarna men är det inte lite det sommarn går ut på, att ta dagen som den kommer, parkera sig på stranden för att inte göra ett dugg nyttigt....eller en kall öl i handen med sin käraste på uteplatsen, medan man kollar hur solen sakta rör sig neråt?
Jo men faktiskt, sommaren har varit toppen och jag har hunnit med massor, inte allt jag vill, men mycket!
Vi har varit iväg och farit, provat på campinglivet, bott lyxigt på hotell när det vankats cityweekend och även hunnit med att prova stuglivet på västkusten...allt har varit kanon och kan inte riktigt välja vad som är bäst...allt har sin charm (eller bekvämlighet).
Som många andra föräldrar i Sverige har vi besökt kolmården ihop med våra barn, uppskattat javisst, men lite besviken på att minnena sen ens egen barndom inte alls känns igen...Lejonen var ju jätteläskiga, nu ser man hur pass säker parken är.

Ja men vad tar jag med mig för minnen från den här sommaren då?
Massor. Oj vad den har varit betydelsefull!
OM det är möjligt har jag lyckats kära ner mig ännu mer i min sambo, vad härligt det är med äkta kärlek...oftast känns det som vi är en enhet, en och samma person och det är så underbart att känna att han är mannen i mitt liv! Vi behöver inte rusa framåt, vi har all tid i världen att uppfylla våra önskningar:)
Det bästa med allt, vi är LYCKLIGA! Det kan ingen ta ifrån oss....eller för den delen påverka!

Barnen då, är dem inte härliga:) Alla föräldrar kan nog bekräfta mina känslor till barnen. Vad dem berikar ens liv! Utan dem vet jag itne vad vi skulle sysselsätta oss med...eller jo det vet jag nog...men tycker inte det känns meningsfullt!
DET HÄR ÄR MENINGSFULLT! Oj vad ens liv känns viktigt när man har ett par knattar att ta hand om, älska, leka med, kramas, busa med, sjunga sånger för, natta, ha roliga diskussioner med, dansa, bada, pyssla, kittlas.....ja listan är lång!
Den som inga egna barn har kan inte heller förstå hur sådana här aktiviteter kan vara roliga....men det är det bästa i livet!
Mina barn är det bästa som hänt och är absolut de vackraste varelser som finns! ♥


♥VIDAR♥


Syskonkärlek stavas Wilma och Vidar ♥


♥WILMA♥

Men åter till hösten, den som komma skall!
Vad händer? Jo jag pluggar ju såklart fortfarande, ibland tungt, ibland väldigt lätt....oftast kaos! Men på något sätt lyckas jag och hittills fått väldigt bra betyg=) Meningen med detta är att söka in till högskola varefter, inte riktigt klar än vad jag vill bli som stor:P, men förmodligen blir det sjuksyster!
Tackvare dessa beslut har vi nu även besämt oss för att bo kvar...Ooooh 4 st på 74 kvm blir en intressant upplevelse, men finns det hjärterum....ja resten vet ni ju;)
Beslutet grundar sig iaf i att vi inte vill ha så mycket "låsta pengar" vaje månad, utan vill kunna unna oss lite annat än att bo fint....meeeen vi bor fint! bara lite trångt;)

Vi skulle kunna bo större, bättre, lyxigare...men jag vill inte välja bort saker som semester, bröllop, barnens aktiviteter och andra roliga saker under min studietid:)
Klokt val enligt oss...för andra idiotiskt!
Tur att vi alla är olika;)

Under hösten kommer ni kunna följa mig och barnen i vårat tokiga vardagsliv;) Även om våra utflykter och när det händer det där lilla extra, som betyder lite mer än en regning måndag!

Ni kommer säkert få läsa en del om renovering och inredning....vi strukturerar om här hemma, vilket innebär att vi gör iordning lägenhet! Wilma ska ha vårat sovrum och vi andra flyttar in i ena delen av vardagsrummet....klädkammaren blir åter en klädkammare och köket kommer förbli ett kök;) Hihi låter knäppt, men kommer bli kanon...och ni andra där ute som bor trångt kommer få ideer för ett mer compact living!
I skrivande stund står Lasse och spacklar hallen!

Ni kommer säkert höra mycket suck och stön om mitt plugg! Klaga måste man få göra....men ni kommer också få höra när det går bra:)

En annan sak som kommer finnas med är såklart om min viktnergång! Jag har efter en hel sommars planerande tagit tag i mina graviditetskilon X2, sambokilon och sluta röka kilon!
Metoden heter LCHF, och fungerar galant!
Det kommer finnas mer som en motivering för mig själv! Men den som vill får såklart recpeten, och jag hoppas att jag kan vara en inspiration till någon annan som kämpar med vikten där ute!

Jag har snart hållt på i 2 veckor. Vägning sker på onsdagar, i onsdags vägde jag in mig på -6 kg, inte illa på en vecka:D

Alltså:
Vecka 1: -6kg

Jag skriver inte ut min vikt eller mått här, det av den anledningen att jag tycker det är genant! Kanske när jag lyckats gå ner till min målvikt att jag berättar var jag startade! Men egentligen är det ganska irrelevant då ni kommer se den totala viktminskningen.

Jag hoppas det här kommer fungera bra, inte vill jag se ut så här resten av livet! En gång i veckan unnar jag mig annat, lördagen är helig och då ska det ätas godis och kolla på film helt enkelt;D

Nu känner jag att inlääget blir vääääldigt långt, men vad ska man göra när man har så mycket att berätta! JAg kommer säkerligen skriva lite mer omfattande om de olika händelserna under sommaren, och det som händer under hösten....tänkte att ni ville ha en liten smakbit av vad som bjuds på här=)

Nu hoppas jag att skrivarlusten håller i sig, om inte för eran skull, så för min egen....jag vill kunna ha det här som en lags dagbok att gå tillbaka i!

JA jag tackar för mig idag och hoppas att ni får en god natts sömn:D


Lika som bär?


Mina fina pojkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0