Att lägga på is.....

Hej!
Ni undrar säkert varför jag varit så tyst? Det handlar egentligen inte om någon torka, jag har massor att skriva om, dela med mig av, tankar som kommer och går, sorg, glädje, barnen i mitt liv, min kärlek, mina vänner....
Men av någon anledning känner jag inte mig fri att skriva vad jag vill!
Jag från början startat denna sida för att kunna skriva om mitt liv och vad som händer till mig själv men även till dem som verkligen BRYR sig om hur jag har det....
Jag har en del vänner/släkt som är spridda ute i landet, jag för den delen utomlands med.....det är för dessa jag skriver egentligen, vi hörs inte över telefonen speciellt ofta men jag vet att de finns där ute och får bra respons över bloggen.
Det tråkiga med det här är att jag känner att det finns folk där ute som egentligen inte läser min blogg i välmening utan för att "gotta" sig i mina problem eller fallgropar. Alla som läser har ju såklart sin egen rätt att tycka vad man vill....
egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket över det, deras problem om de inte har bättre för sig än att grunda sin lycka på mina bekymmer. Jag är inte den som grundar mitt liv på andras avund, inte heller lider jag av någon avund.
Jag glädjs av att folk i min närhet uppnår sina drömmar, MEN det är inte mina drömmar och därför avundas jag inte deras val i livet. Det är just det som får mig irriterad, att dessa människor tror sig att jag vill ha DERAS LIV och därför glädjs dessa personer åt när mitt liv inte går i samma riktning.
Ja jag vill inte utelämna helt vad det här handlar om, men jag tror ni förstår. Frågan är hur jag ska göra? Antingen kommer bloggen fortsätta ligga nere, och dem som verkligen finns i mitt liv får över mejl eller telefon sin vanliga update:)
Alternativet är att lösenordskydda bloggen, så endast de personer som jag vill ska kunna läsa bloggen kvarstår.
Sista alternativet är såklart att hålla bloggen öppen och inte bry mig om hur mina bekymmer kan vara en grogrund till någon annans glädje....
Mina tankar väller över i denna fråga, för samtidigt som jag vill ha mina "anonyma" läsare kvar, vill jag inte heller att människor som jag för länge sedan suddat ut ur min vänskapskrets ska få fortsätta att "gotta sig".
Ja egenligen vill jag inte heller att de tar del av någon del av mitt liv.....
...det handlar om energitjuvar som inte gör annat än att tänker på sig själva och inte kan göra något utan att själv tjäna på det.
Ja utan att åter igen snöra in på något ämne, vill jag bara berätta om vad dettta röriga inlägg handlar om;
Jag vill känna mig fri att skriva om allt i mitt liv, både glädje och sorg. Det handlar inte om att mina läsare ska klappa mig medhårs, utan mer om att jag inte vill att de ENDAST ska snappa upp de negativa händelserna i mitt liv!
Mitt liv består oftast av stor glädje, lycka och kärlek...men som många andra har jag ett större behov av att skriva av mig min ilska, frustration eller sorg.
JA nu ger jag mig....återstår att se om jag dyker upp igen! 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0