1:a advent

Visst är det mysigt att julen håller på att närma sig1 Jag är en julfantast och älskar att springa och handla julklappar åt nära och kära=) Hela proseduren 8hur det nu stavas) med att fundera ut den perfekta julklappen till varje person och sedan hitta den är alltid lika kul! Iår har vi ju ännu en till att handla julklappar åt, min lilla prinsessa! Visst att hon inte riktigt förstår det än, men ändå! Hon kommer nog bli överöst med julklappar....

Här hemma åker det väl upp julbelysning och lite småpynt nu i helgen, och 1:a advent firas nog med lite risgrynsgröt på söndagsmorgonen. Dock bara åt mig och Lasse, men Wilma får låtsas att mjölken har lite juligt inslag;)

3:e advent blir det ju dop, och det är fullt igång att planeras! Som det ser ut nu blir vi en heldel människor, så det kommer nog bli fullt i församlingshemmet. Själv kommer jag dagarna innan dopet ha fullt upp med att baka och göra smörgåstårtor. Vi har bestämt oss för att göra dem själva då dem man köper oftast smakar så himla mkt majonäs. Men jag är ju expert på att göra goda tårtor, dock tar det nog lite längre tid med garneringen för mej än dem som jobbar med det...hihi
Har väl aldrig gjort till så många förut, men vi ska nog fixa det!

Dopkläningen är ju redan fixad då hela min släkt är döpt i samma klänning. Kan ju inte direkt svika traditionerna och byta, så wilma ska få bära en klänning som är drygt 50 år gammal. DEn är jätte fin och det känns verkligen speciellt att ha den=)

I söndags firades min födelsedag, hela 21 år gammal blev jag! Släkten var här på  fika och det var fullt hus hela dagen. dagen till är firade ju också älsklingen och jag att vi varit förlovade i ett år. Tiden bara rinner iväg!!
Tänkte på att för ett år sen visste vi inte att vi skulle ha Wilma ett år senare^^ Så häftigt det är ibland att tänka på sånt, ja menar om någon skulle kommit och sagt till mej för ett pr sen att: "Den 20 augusti nästa år får ni en dotter" hade jag nog bara skrattat åt det=)


Wilma väger nu 6900g :O och är 63 cm lång.
Hon leker för fullt här hemma, "pratar" hela tiden och har nyligen lärt sig rulla runt
från rygg till mage!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0