Hemmagjord potatissallad!

Japp idag tänker vi tända grillen och jag ska göra potatissallad:D Den är kanongod! Allra helst vill man göra den med färskpotatis och gräslök, men eftersom dert inte riktigt är säsong för det än gör jag den på vanlig fast potatis (men skalad då) och med rödlök.

Har direkt inga mått på hur mkt av något utan det göra jag efter smak=)
Iaf ska det vara ungefär 50/50 av creme friache och gräddfil....

ca ingredienser:
3 dl gräddfil
3 dl creme friache
Några matskedar majonäs
lite senap

Potatis
Äpple
Rödlök/ Gräslök
Massor med färsk dill!
(eventuellt lite små kapris)

salt och peppar

Blanda ihop och smaka av till önskad smak uppnås.
Det ska vara övervägande potatis i, men med lite äppel och lök bitar då och då=)

Ni får ha en fin kväll, det ska jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0