LÖRDAG.

Hej!

Idag har vi varit på kontroll uppe på förlossningen..vilekt gick bra! Mitt blodtryck hade helt plötsligt gått ner och är bättre än vad det har varit under hela graviditeten? :O inte mig emot, men huvudvärken och yrseln hänger kvar iaf konstigt nog....trodde det berodde på det höga blodtrycket...Ajja skönt att veta att blodtrycket är bättre, har ju inte lust med en hjärnblöding direkt:P

Bebisen mådde bra och hade tillräckligt med fostervatten fortfarande, läkaren uppskattade storleken till ungefär 4 kg...och jag får ju inget annat än att lita på henne då! Så det kändes skönt det med.

Till er som varit med förr och förstår vad det innebär så: Var livmodertappen mjuk och nästan helt utplånad. Jag var även öppen 3 cm....vilket innebär att jag trots inga känningar är på god väg:D Visst man kan ju ha så i veckor, men hade varit tråkigt om hon undersökte mig och kom fram till att allt var helt oförändrat!
En hinnsvepning gjordes också för att hjälpa mig lite på traven;P Så vi får se.....

Hon trodde väl att det skulle komma igång spontan de närmaste dagarna....men om det skulle bli aktuellt med en igångsättning så skulle inte det heller vara några problem. Skönt att höra!

Är inbokad på onsdag klockan 8:00 för en överburenhetskontroll. Om fostervattnet hade minskat mer då blir det en igångsättning...då kan dem inte hålla på det längre.
Om allt ser bra ut då får jag nog iaf komma in på torsdagen för en igångsättning...Men just nu håller jag tummarna på att det får komma igång spontant:D

Nu ska jag roa mig med lite plugg....måste verkligen ta tag i det! Hoppas hinna jobba ikapp lite idag:D

Ni får ha en bra lördag=)
Hejsvejs! 

Kommentarer
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

nu e de nära :) kom ut nu bäbis!!

2011-04-16 @ 16:32:54
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0