Namn.....

Våran kommande bebis kommer inte få något namn.....känns det som iaf...

Namnen har bytts ut flertalet ggr och inget känns helt hundra!
Jag vet att det var likadant när jag väntade Wilma, men ändå!
Just nu lutar det mot:

Lars Vincent Matias Nilsson
(Jag som absolut inte viljat ha samma bokstav i början av namnen på barnen, men Wilma och Vincent låter fint ihop)

Alla andranamn är klara när det gäller en pojke, Lars efter Lasse såklart och Matias efter min kära morfar!

Andra pojknamn som vi gillar men som lyckas vara upptagna av kusiner och syskon är: Albin, Viktor, Robin, Adam och Gustav! Jag hade tyckt att det inte spelade någon roll om en av våra kusiner som vi ser två ggr per år heter likadant...men där tycker vi olika:D

Andra namn jag tycker om som Lasse inte är lika förtjust i är: Edwin, Joar, Leo och Devin.
Vi tycker även att Milton är fint, vilket vi funderade på när Wilma låg i magen...men jag tycker inte det direkt passar med de andra namnen; Lars Milton Matias Nilsson eller Milton Nilsson:P haha låter ju dumt, svårt med efternamnet Nilsson!

Jaja vi får se, men för tillfället är det nog Vincent som gäller:D

Flicka då:

Ellen Louisa Nilsson
Agnes Louisa Nilsson
Majlis Lovelia Nilsson

Här är vi ganska överens, lutar mest mot Ellen...men Agnes är också fint! Majlis är efter Lasses farmor, vilket är lite ändrat eftersom det egentligen skrivs Maj-Lis:D Blir lite mer tantigt då:P Sen tycker jag även om Nelia, men samma problem där med efternamnet; Nelia Nilsson:P haha inte klokt ju....

Andranamnet är inte något speciellt bestämt, jag vill ha på L efter som Wilma heter Linnèa i andranamn. Men vi har inga släktnamn som ska ingå när det gäller en tjeja:D

Louisa tycker jag bäst om just nu, andra kandidater som gillas är; Lovisa, Lovelia, Lilja!
Lilja hade varit fint med tanke på att Wilma heter Linnèa i andranamn, då har vi två fina blommor här hemma:D


Haha, vi får se...blir ju inte klokare av det här:D Men skönt att skriva av sig så man vet hur man funderade i denna stund!

Nu blir det ett bad!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0