Sjukskriven=(

Japp från och med idag är jag sjukskriven! Låter kanske konstigt för er att man kan bli sjukskriven från sin mammaledighet, men så är fallet...
Jag är inte frisk nog att ta hand om Wilma, därför blir jag sjukskriven och Lasse får komma hem på tillfällig föräldrapenning/ VAB eftersom inte Wilma går på dagis.

Känner mig oerhört stolt att jag stått ut så länge som jag gjort med att ta hand om henne helt själv i veckorna trots att jag haft så ont.
Är ju trots allt 40+3 idag....så tror ju inte jag behöver vara sjukskriven allt för länge!

En enorm lättnad har precis intagit min kropp....den här veckan har varit så kämpig....att få bekräftat att man kan gå hemma och vila upp sig är det bästa som kunde hända just nu!
(frågan är bara vad Lasses chef säger:/)

Imorgon är det barnmorskan som gäller! Pratade med henne nu på morgonen, och hon tyckte att jag skulle gå med på en bedömning på förlossningen...
Vi får se..
ska iaf träffa henne imorgon och hoppas att hon kan skicka mig på ett tillväxt UL, så jag kan ta ställning till om en igångsättning redan nu.
vill ju helst att det sätter fart av sig självt...meeeen...vi har väldigt stora barn i släkten, så vill ju inte att barnet blir allt för stort i magen. Känner mig lite nervös inför förlossningen, tänk om det är 5 kg bebis!
Nja, en läkare kan ju iaf göra en bedömning på storlek, så kan jag sedan ta ställning hur jag vill göra...

Hoppas ni får en bra Onsdag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Skönt för dig att lite avlastning hemma!

När vi var på tillväxt ul uppskattade de att Albin vägde runt 3700 men han vägen 4150 så det är inte att lite helt på =)

2011-04-13 @ 12:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0