Tisdag och Huvudvärk....

Varning!
Ett gnällinlägg, om ni inte vill höra massa gnäll kan ni sluta läsa nu!¨
DET ÄR ETT LÅNGT INLÄGG!

JA, vakande idag vid åtta tiden...Hade räknat med att få sovmorgon för min lillstumpa sov ingenting under dagen igår och höll igång till halv tio igår kväll (vet inte vad som flög i henne, vårkänslor kanske)....vilket fall som helst låg hon och babblade och skulle upp ungefär vid den vanliga tiden.
Väl slagit upp ögonen känner jag att det här inte blir någon bra dag....huvudet håller på att sprängas i bitar!!
Min lilla trollunge börjar med allt bus hon kan komma på....hämta pappas grejjer, leka med spegeln, försöka stoppa mobilladdaren i kontaktuttaget....När man inte orkar hittar hon på de mest livsfarliga saker hon kan komma på!

Väl uppe ur sängen har jag lyckats fått en bajsblöja på min lott.

Kommer sedan ut i köket, ser att hela diskbänken är full....FULL....med disk. Jag vet ju att det inte blir gjort av sig självt, men eftersom jag hade i stort sett varit hemma hela dagen igår själv med Wilma hade jag inte hunnit med det mellan matlagning, lek, krämpor och grannungar som släpa in halva trädgården i mitt kök ( trots att jag sa att dem inte skulle komma in)...Lasse var hos tandläkaren och sen var han iväg och tränade, hade jag hoppats att han hade gjort en hjälpande insats på morgonen. (förlåt älskling, inte meningen att kasta skit över dig, men idag får nog alla lite).....

Förövrigt förstår jag inte mammor som jämt bara släpper ut sina barn att leka helt själva, så de hänger efter andra vuxna i brist på uppmärksamhet hemifrån! En sak om de vill leka med Wilma, men det gör dem kanske en kvart....sen har Wilma tröttnat på dem och de hänger efter mig eller sitter och babblar med mig och mina gäster....KUL!. jag har inte tid med att leka dagisfröken åt andra ibland! När jag frågar var mamma är får man som svar att hon var trött så hon gick och la sig:O?!
(Jaha vet hon ens om att ni är ute?)

Låter nu som jag är världens surtant, men det är inte första gången de här barnen hälsar på oss. Och de förstår inte ett nej. Om ja gsäger att de får komma och leka en annan dag med Wilma står de och hänger och pratar ifrån våran grind....Hrrmmm....det får ju verkligen Wilma att vilja stanna inne på tomten:/

Tycker synd om dessa barn men samtidigt vet jag att jag bara gör dem en björntjänst genom att ta hand om dem. det ger ju bara mamman ännu mer möjlighet till att inte bry sig.
Hmm...


Ringde sen iaf Lasse och frågar om han kan komma hem idag....jag orkar inte med den här dagen helt enkelt. Men nej det kan han inte, blir ledsen och lyckas inte få iväg ett ord mer i telefonen så vi lägger på.

Ja, och nu sitter jag har och försöker hitta några krafter att ta mig igenom dagen....

Känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar med den person jag älskar över allt annat!
(så gråter vi några tårar igen)....

Ja då har jag berättat om min start på dagen.
Kommer nog inte uppdatera något mer idag.
Mår ju skit.

(Ja jag vet att jag kan ringa BM om hur jag mår, men det blir ju bara med resultatet att jag måste ta mig dit för kontrolll, vilket inte går iaf....)
Vadå fånge i sitt eget hem?

Egentligen har jag tusen saker till att gnälla över, men eftersom jag inte vill bli osams med de som ska räknas som våra nära anhöriga låter jag bli! (Tror Lasse tycker det är skönt om jag håller tyst....:P)

Meeeeen....
TACK! för att ni ställer upp när ni ser att jag inte orkar...
Ja men fråga gärna hur jag mår och om jag har ont....Jag är ju verkligen den person som kan visa känslor helt öppet framför andra människor.

Mitt "jag mår bra" svar är bara ett tecken på att vi ses alldelles för sällan.
Och OM man nu vill hjälpa till att underlätta så kom gärna och lek med Wilma, eller håll mig sällskap...
men ni hjälper inte till genom att komma och fika, utan att ens erbjuda sig att lyfta upp Wilma i sin stol!
det blir bara massor med extra jobb för mig....
det ska serveras fika och plockas fram och bort, disken ska tas hand om och allt ska torkas av.
Hur kan man tro att det underlättar för mig?

Ja, jag vet att det är helt förbjudet att i detta land att kritisera andra på ett så öppet sätt!
Och jag vet att det är förbjudet att tycka så synd om sig själv!
Och vad har jag för rätt av mina anhöriga att kräva lite hjälp?
(det är ju vårat beslut att välja att skaffa ett barn till, inte någon annans)
JA, jag vet att jag framstår som lat just nu!

Grrrrr.....

Så.
Nu känns mitt liv lite lättare.

JAG HOPPAS ATT SOLEN VILL VISA SIG IDAG, SÅ JAG FÅR LITE MER GLÄDJE I KROPPEN!
(Men med min tur, knappast!)


Ja nu har jag avreagerat mig lite.
Så nu ska det mysas med min Lillfis, jag får ju en sån ångest när jag inte orkar med henne...trots att jag inte visar det för henne! skulle ALDRIG falla mig in att visa mig irreterad på henne när det inte är hennes fel.
Hon förtjänar all kärlek och uppmärksamhet hon kan få!

♥ WILMA ♥

NU ska jag rycka upp mig och försöka få i mig lite frukost! sen ska vi nog ut i lekparken:D
Här ska INTE städas:P
(Hihi vet ju att du läser älskling, så nu förväntar du dig inte att något är gjort här hemma när du dyker upp;P)
Oja, disken kommer stå kvar hela dagen...för jag når inte att plocka ur den undre korgen:P
Du ska veta att jag älskar dig enormt mkt. Inte många som skulle orka ta hand om en sån flickvän i så många månader...Blir en bagatell för dig att ta hand om två barn, du har ju redan övat ett par månader;P

Japp nu känns allt bättre!
BF+3 idag (vi längtar efter dig bebis) ♥

( och till er som tar åt er av inlägget...NEJ det är ingen ide att komma hit idag för att hjälpa mig! Jag har klarat mig utan eran hjälp de senaste månaderna, då klarar jag nog några dagar till)

Hejsvejs!
(Medan min busfia plockar sönder en krukväxt)






Kommentarer
Postat av: Nicklaseline

I love this page.

2011-12-02 @ 13:24:23
URL: http://nicklaseline.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0