Onsdag går jag ut och vankar....

Helt plötsligt kom skrivarlusten tillbaka! O ja ingen är gladare än jag, för jag älskar att få skriva av mig vad som händer, hur jag tänker och få ord på hur man mår:)

den här veckan har vi ganska fullt upp, på lördag döps Vidarplutt (lite sent, men hellre det än aldrig;)! Vi bakar i mängder! Förstår inte att vi har en så stor släkt;D
Igår var vi hemma på förmiddagen, busade en heldel...men tvättade även lite;) Sen efter att Lasse varit hemma och ätit lunch med oss drog vi till myran. Vi lekte, fikade och julpysslade! är så imponerad över Wilmas tomte hon gjorde, förstår inte att en tvååring kan ha en sån koll på hur en tomte ser ut!
Men jag tycker överlag att hon är duktig på pyssel, pussel och att måla. Hon kan verkligen måla saker som t.ex en bil, sol och gubbe:D

JA men efter att vi invaderat myran ett par timmar drog vi hemåt i mörkret. Vi åt mat åter igen och sen bakade vi. det blev amerikanske saffransbullar och chocolat chip cookies, en med non stop och en variant med hasselnötter/ mörk choklad:D
Heeela dagen bara försvann och vid sju hoppade Wilma och jag i ett bad! Tror närmare bestämt att det var mer vatten utanför badkaret än i, men vad gör väl det när man har roligt! Vi plaksakde, busade, skvätte och kokade kaffe;D
Kan sammanfatta dagen som en kanondag, och ingen är gladare än jag att vi har tagit beslutet att Wilma ska få slippa dagis tills sin 3-års dag:D 
Känns som rätt beslut då jag mådde riktigt dåligt över att hon skulle börja på dagis i januari! säger inte att det är fel att gå på dagis, men för oss passar det inte just nu:) Wilma har det bra hemma, hon träffar kompisar ändå och får vara i grupp på öppna förskolan. Där får hon även springa och leka själv, utan att jag är med hela tiden, men däremot finns jag där om det skulle vara något...vilket inte är möjligt på ett vanligt dagis.
Tror att det där är olika hur pass barnen passar för det, och hur mkt ork man har som förälder att vara hemma med ett äldre barn. Det krävs ju desto mer av mig som förälder att få henne att utvecklas och aktiveras hela dagarna....
Och jag tycker om det, så det gör mig inget...
Men för ett annat barn kanske det inte ens hade varit ett alternativ!

Ja idag hade vi inte mkt inplanerat, Onsdag.....En långpromenad i det vackra vädret står nog överst på listan.....sen har jag massor "att göra" men inget jag känner för! Tex skulle jag behöva ta mig in till stan och köpa nya skor tills på lördag, jag måste stryka ALLA dukar, jag måste baka tårtbottnar, jag måste byta rosett på dopklänningen, jag måste plugga...
Massor att göra, inget jag känner för! Iaf inte när jag har barnen själv:P

Ikväll är det tjejmiddag på Manesa, får se om jag hänger på....just nu känner jag mig så stressad över allt jag ska hinna med att jag knappast tror att jag kommer kunna slappna av och njuta....hrrrrm....vi får se! Hade varit jätteroligt då vi blir ett gäng:D

Förövrigt tycker jag att det kan komma lit emer snö nu, så vi får åka pulka.....jag bara längtar tills Wilma får åka, tror hon kommer tycka det är asroligt i år:D:D

Sen har jag bestämt mig att läga krut på de vänner som jag verkligen tycker om att umgås med, även dem som jag kanske inte träffar alls så ofta....men uppskattar endå att träffa då och då!
Jag brukar försöka acceptera att alla är olika och tycker olika...men när andra har svårt att förstå att alla har olika synsätt och värderar olika i livet, och sen tycker att alla andra har fel om man inte tycker likadant! Ja då får jag svårt att umgås med den människan....Jag tycker man får vara olika, men man ska inte behöva styrka medhårs och jämsa med för att passa i sällskapet....nej tack!
Olika är roligt enligt mig, det ger samtalet en djupare dimension:D

Ja jag mår så dåligt av att umgås med folk som tror att dem är bättre, smartare och överlägsna att jag nu helt ratar dem i mitt liv.....usch jag har inte mkt till övers för sånt trams.....


JA det var en liten avstickare:P
Nu åter till livet.....

Ingen vänlig själ som kan tänka sig att börja träna med mig på hälsoteamet? Måste få ändan ur och göa något att den här degkroppen!
En träningskompis kanske ger en lite mer motivation;)

Jaha....Hejdå då!



Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej hoppas allt är bra? Jag tänkte att om du vill så kanske du har lust att träffa oss någon dag och leka? Kram

2011-12-07 @ 15:16:45
URL: http://amandaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0