Barnvagnsdjungel!

Fredag idag och veckan har gått i rasande fart, kanske mest för att Lasse varit hemma nästan hela veckan. Inte så kul kanske att ligga hemma och vara sjuka ihop, men lite mysigt är det allt:P

Idag har jag iaf fått ihop uppgift ett i inlämningsarbetet:D Jag låg och grubbla länge igår på hur jag skulle skriva, haha!
Men känner mig helnöjd, så nu ska jag inte ändra ett ord till!

Har suttit en stund och kollat på barnvagnar, bara att konstatera att jag är sämst på det här! Varför kan jag bara inte bestämma mig...
Tycker det verkar logiskt med en dubbelvagn på bredden...Barnen har bra med plats och störs inte av varnadra direkt.
Men sen så är det ju lite klumpigt kanske:/

Då återstår vagnarna på längden. har ju varit inne på en phil & teds. Men problemet är att ena barnet sitter så nära backen och har inte alls någon direkt uppsyn.
Vill ju att de ska vilja sitta i vagnen när man är ute på promenad!

Sen finns det smarta vagnar som t.ex icandy eller city select, som går att vända hur som helst och barnen har bra med yta.
Dock är dessa svåra att hitta begagnade eftersom dem kom 2010. En ny kostar runt tolv med allt!
 12000:- !!
det är ju ett idiotiskt pris!
Har resonerat med Lasse om det är värt så mkt pengar, och kommer jämt fram till ett nej!
Wilma som inte ens tycker det är kul att sitta i vagnen längre. Hon går allra helst, men måste ju sitta om hon inte orkar...hmmm....
Tänk om man lägger så mkt pengar på en vagn som inte ens används sen....

har funderat på att bara sätta en ståbräda på Happyn, så att wilma kan stå där om hon vill. Vi har ju en vanlig sulky till henne, så när vi är ute gemensamt Lasse och jag kan vi ta varsin vagn.

Sen att man kanske köper en dubbelsulky när jag ska iväg själv med barnen, som ett alternativ. oftast när jag åker någonstans är det till stan, och där fungerar det ypperligt med en sulky.
Hmmm...jag vet inte hur jag ska göra helt enkelt!
Hittar inte ett alternativ som passar mig direkt, och allra helst vill man ju inte ha tusen vagnar stående här hemma:P

Neee jag kommer nog stå utan vagn när bebben kommer. Hihi....

Nu ska vi laga lunch!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dubbelvagn helt klart, wilma orkar inte gå så långt och sover väll fortfarande på dagen?! I dubbelvagn är det kanonbra plats och båda kan ligga helt, den har vart kanon för oss och våra barn är 1år och 3 år nu. Men jag är ofta ute med vagne, går till och från dagis och då den stora sover när jag hämtar och vi har brottom när jag ska lämnahar vår dubbelvagn vart kanon!! Ville bara dela med mig av min erfarenhet!

2011-02-04 @ 12:58:19
Postat av: Alex

OKEJ=)



Hon sover en stund på dagen men inte i vagn:P Hon har inte ro att sova när vi är ute! För mkt roligt antar jag;P

Hon går ju inte på dagis än, och vet inte riktigt när hon ska börja heller.

Men är det inte krångligt att gå dragandes på en dubbelvagn om man har ena barnet på dagis?

Känns ju lite onödigt då?! eller?

Nja jag får nog tänka lite på det, men tack för tipset!

2011-02-04 @ 13:24:59
URL: http://spyfrugan.blogg.se/
Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Gravid

å tack så jättemycket Alex för din fina kommentar :) den värmde verkligen. Ja jag har en kontaktperson ja pratar med som e jätte bra, sen sambon försöker ja prata med, men vi har levt två helt olika världar så han förstår absolut inte de ja säger. men han försöker iallafall vilket är skönt :)



ja de är ingen dans på rosor att va gravid. tur att de snart e över :)

hoppas ni får en jätte bra helg du å din familj :)

Å ja håller med 12 papp för en vagn :S nä de är de inte värt

2011-02-04 @ 16:09:47
URL: http://mammatillyrla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo du har rätt.. OM jag ska ut med bara en har jag en singelvagn också men det är dubbelvagnen jag tar till dagis lr om vi ska till stan, resa, promenad, kolmården osv..Det är sällan jag bara har med mig ett av barnen förrutom då vi ska från dagis såklart.

2011-02-12 @ 13:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0