Heeeeeej:P

Hallå!
Redan torsdag, och i vanlig ordning är jag superdålig på att uppdatera er om vad som händer!

Den här veckan har inte varit den bästa i mitt liv, jag känner mig hängig som om man håller på att bl isjuk, men det bryter inte ut...Hmmm...Konstigt är det iaf!

jaha men vad har vi gjort då?

Wilma har ju som sagt lyckats blivit 1 1/2 år i helgen, vilket innebar att vi skulle till BVC och ta spruta. Inget roligt tyckte Wilma, men mamma tyckte det var desto roligare att kolla hur stor hon hade blivit!
Heeela 84 cm lång (vilket inte riktigt stämmer då hon inte ville ligga stil, men ändå:P) och hon väger nu 12,5 kg:D
Vi pratade lite om hur hon utvecklats och om hon hittat rutiner mm.
BVC-sköterskan tyckte det var bra att Wilma fortfarande var hemma när jag har möjlighet till det! Så känner att mitt beslut att inte ha henne på dagis än känns bra, då hon faktiskt utvecklas precis i den takt som en sådan liten "bör" göra, och stimulans får hon ändå! Konstigt att man känner en sån press att sätta barnen på dagis nu för tiden, då man förr nästan inte ens pratade om barnomsorg.

Efter besöket hos Bvc, traskade vi över till öppna förskolan där Wilma lekte förfullt med en jämnårig pojke....Eller dem lekte väl snarare bredvid varandra;P Wilma som är en liten härmapa, tittade vad pojken gjorde och gjorde sen likadant:P
Idag skulle vi följt med och kollat på en nyöppnad förskola, men vi försov oss lite, så jag orkade inte stressa iväg på morgonen:P
Istället har dagen ägnats åt städning, tvättning och att sortera leksaker på Wilmas rum!

Ikväll ska jag se om jag hinner med att färga håret! hade tänkt att gå till frisör och bli lite ljusare till sommaren, men känner inte att tiden finns just nu....så istället blir jag mörkbrun, så får jag ta frisören nästa gång det behövs:D

Imorgon blir det kalas för våran del, sen är helgen äntligen här, härligt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0