50 öre för dina tankar...

Sa alltid min mamma för att få veta vad jag tänkte på:P

Jag går och tänker på mkt nu för tiden, men framförallt om bebisen i magen och allt det som hör där till!

Vilken vagn ska vi ha? Hade från början tänkt mig en phil & teds, där barnen sitter på rad. Men ångrade mig, tänkte att utsikten för den ena inte blir optimal, och kan vara ganska frustrerande om man ska sitta en längre tid i vagnen. Sen kom jag såklart in på vagnarna på bredden, som är det vanligaste. Tyckte från början att det var ganska otympligt att köra, men det bästa för barnen. Efter många om och men har jag iaf kommit fram till att en Easywalker vore nått att ha, finns i så otroligt vackra färger ex färgen aqua ♥. Priset är såklart det negativa, runt 10 000 för en ny! Sen har jag varit inne på Carena double swing, som verkar vara bra! Dock inte lika rolig, men priset desto bättre...ca 4500 med liggdelen, kanon! Hmmm frågan är bara hur mkt man vill lägga på vagn.

 

Namn? Har som förslag om det blir en pojke (vilket jag tror) namnet Joar, som vi båda tycker om massor! Sen tycker jag även om Gustav, men inte Lasse=( andra namn som även nämns är Leon, Anton och Matias (efter min morfar).

Blir det en flicka tror jag att det blir Ellen, Agnes, Freija eller Tilde. Sen vet man ju aldrig, Wilma fick ju sitt namn trots att vi inte alls hade tänkt det, namnet vi hade bestämt var Majlis efter Lasses farmor.

Sen snurrar ju alla tankar om hur det blir att vara tvåbarnsmamma! Kommer Wilma uppskatta ett syskon eller kommer det bara vara avundsjuka? Kommer knytet vara lika snäll och lugn som Wilma var i början? Hur kommer våra dagar se ut, kommer jag hinna med allt?

Sen såklart frågorna som skrämmer mig! Kommer förlossning vara lika lång? Kommer förlossningen gå som jag vill? Kommer barnet vara friskt? Kommer det finnas plats för både mig och Lasse på BB? (låter kanske larvigt men för mig som har sjukhusskräck, är det nästan det största orosmomenet av allt under förlossning! Jag klarar inte av att vara kvar själv!) 

Jag vet med mig själv att jag direkt efter förlossningen förra gången sa att jag lätt skulle kunna göra om det, bara jag fick vila en vecka först:P Dessutom var det utan medicinsk smärtlindring!
Men tyvärr är denna förlossning så tätt inpå att jag inte glömt bort hur det känns! Försöker tänka på det positiva jag kommer ihåg sen förra förlossningen, men kommer bara för tillfället ihåg hur det kändes, inte tankarna som gjorde att man stod ut. Varför har jag inte glömt bort allt! Eller åtminstonde kunna komma ihåg allt!

Ahh men förlitar mig just nu på min kommentar; Låt mig vila en vecka, sen gör jag om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0