Pilla inte.....

vet att det kommer många inlägg på raden, men passar på medan jag har lugn och ro!

Har även något viktigt att säga!

Är sååååå trött på alla som pillar på magen, som att det skulle vara någon slags allmän egendom. Den är min, vill ni känna, fråga!

Ja jag vet att det är mysigt att tänka tillbaka på hur det var när ni väntade era barn, hur sparkarna kändes. Men jag blir ställd och vantrivs något oerhört i situationen, blir så paff! 

Jag är också en människa som kan prata om annat än bäbisar! Klart att man får fråga hur jag mår och dyl. men lovar att jag har andra egenskaper som också kan vara intressanta.

Till saken hör att jag kämpat med vikten sen förra graviditeten, och nu när jag blev gravid igen går jag upp minst lika mkt igen. Vissa är söta och har världens gulligaste kulmage, men jag känner mig bara tjock och otymplig, och inte hjälper det att varenda gram mat jag äter lägger jag på mig. Min kropp fattar inte att jag har så att det räcker.

Som lasse sa i början av graviditeten när jag mådde så illa: Hur kan du gå upp i vikt, du äter ju nästan ingenting!

Svar på frågan, jag vet inte! Visst är jag ganska orörlig pga foglossningen, men jag är ju inte stillasittandes! När det gäller min mat: Havregrynsgröt med äppelmos, kopp kaffe, lunch, frukt, middag, frukt och ev tè till kvällen. Husmanskost äter vi nästan jämt, och snacks till helgen! Vad är det som är fel? Generna Kanske? ajja....

Vilket fall som helst kan jag inte göra något åt det just nu, varken träna eller hårdbanta, så jag får leva med det! Men jag mår så pass dåligt över viktuppgången att jag inte tycker det är okej med kommentarer som: OJ vad stor du är, när ska du ha? April. Jaha det kunde man inte tro, jag var så där stor som höggravid.

Är jätteglad över barnet i magen, självklart!
Men jag ser fram emot att få börja komma i form efter graviditeten.
Hoppas bara foglossningen går tillbaka ordentligt efter förlossningen!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej!

Tack så jättemycket!

Om jag har räknat allt rätt så blir det den 20e augusti, ett välbekant datum ;)

Men mår riktigt visset vissa dagar och att börja ett nytt jobb på det är verkligen ingen höjdare.. :( Men än så länge går det bra ^^



Det är ju värt allt när man väl har den lill* :D



Jag hade aldrig någon som pillade på min mage när jag var gravid med Tuva.. Antar att jag ser så skräckinjagande ut så ingen vågar :P Hoppas de håller sig borta denna gång med :D



Hoppas allt är bra med er!



Kram

2011-01-13 @ 20:04:14
URL: http://zingmarks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0