update....

för att komma ihåg den här tiden i mitt liv!

JA just nu har vi det ganksa så fullt upp här hemma....Jag studerar ju för fullt och har nu gjort det sen januari 2011, ännu är jag inte klar utan blir det till nästa vår....1 år kvar!
Med barnen är allt bra, och jag är sååå lycklig att jag har dem! Världens finaste ungar:D Sen känns det så bra att jag har haft barnen hemma sålänge, Wilma ska börja dagis i september, strax efter hon fyller 3, och Vidar har vi planerat ska börja januari 2013. Det blir jättebra tror jag!

Wilma utvecklas hela tiden, just nu är hon inne i en fas där hon snappar upp allt! Hon härmar ord och frågar vad saker heter, hon kan de flesta vanliga färgerna, och har börjat räkna saker....hon älskar att vara ute och leka, men tycker även om att gå till myran, för där får hon träffa Maggie och Kajsa:)
Wilma är inne i en trots period just nu, och har haft den ett tag! Det är mycket nej, kan själv, jag bestämmer. Hon lyssnar inte när man säger till henne, vilket är tråkigt eftersom vi konstant blir osams, jag får säga till på skarpen, hon blir arg och ledsen för att hon  inte får som hon vill....som tur är brukar det ganska snabbt lugna ner sig, hon kommer och kramar mig, sen är det bara mys som gäller en stund, innan vi hittar på nästa bus;)
Wilma är väldigt reserverad mot vissa människor, vilket jag tycker är bra!, hon väljer noga ut vilka hon tycker om, vilka som hon kan sitta hos, vilka hon vill leka med osv. resten får gärna prata med henne och så, men med avstånd, hon blir hysterisk om de kommer t.ex och lyfter upp henne utan att hon godkänt det!
Min lilla snutta, så fin och underbar:)
I sommar fyller hon 3, och då ska vi ha ett stort kalas för henne:D
Vidar är ett litet busfrö med världens energi! JA han är aldrig trött, till och med när han ska sova ligger han och vickar på fötterna och beter sig lite rastlöst...detta har nog med hans allergier att göra, ett vanligt symtom att bli överaktiv och rastlös när krommen utsätts för allergener....
NU den 12 april ska vi träffa läkare som ska kolla på honom, så vi kankse får ordning på det någon gång, och han får lite ro i kroppen!
Hittills är han allergisk emot ägg, mjölkprotein, vete, råg och korn. Förmodligen kommer listan göras längre snart, eftersom han trots att han äter en kost utan dessa ingredienser, fortfarande har eksem som blossar upp då och då!
Folk har frågat vad vi egentligen lagar för mat åt honom, finns ju inget annat kvar liksom än kött och potatis....men han äter faktiskt en varierad kost tackvare oatleys havreprodukter som ersätter mjölken/grädden, den glutenfria avdelningen som erbjuder majspasta och bröd, och produkter som t.ex no egg och mjölmixer. Vi har kommit underfund med att veganernas alternativ är bra för honom, men vi adderar såklart kött åt pojken;)
Så nu för tiden kan han faktiskt äta en pannkaka (som i smak och syn ser precis ut som en "normal" pannkaka), men som är gjord utan ägg, mjölk, smör och vetemjöl:P Haha lite roligt tycker vi att det minsann är att man kan göra en pannkaka utan att använda en enda av de riktiga ingredienserna:D

I utvecklingen då; Vidar säger saker som titta, mamma, pappa, va ä dä, titta dä, oj, iaa (wilma). Han kan härma ett monster och låta som en kossa:P
Vidar kröp ju aldrig han hasade sig fram på rumpan, i världens fart!! Nu för tiden kan han gå, men gör det gärna inte....Han hasar när det behöver gå fort, och i hans liv ska det göra det hela tiden! Annars kan han gå runt grejjer i bra fart, han kan klättra upp i soffan, på soffbordet....ja han klättrar på allt han kommer åt:P Han ställer sig upp utan stöd och går iaf 4-5 steg,så det kommer väl var efter:) 
Vidar älskar att pilla och plocka med grejjer, ur och i lådor. Han älskar att leka jaga med sin syster. Lekar som tittut, var är Vidar och att krypa och jaga honom är populära:)
Han har fyra tänder i överkäken, och tre nere + en till på G:D


JA och sen har vi fyra små underbara valpar här hemma just nu! Zelda är en så duktig mamma. Tiken är tingad, men om intresse finns för en liten jack russel hane, har vi tre stycken som har ett otroligt fint temperament! VAlparna kommer få stanna hos oss ungefär till midsommar, sen ska de vidare til lsina nya hem:)

Ha en fin vår!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh de måste jag testa! Finns mjölet att köpa överallt? Aldrigört talas om det :) återkommer med resultat sen hehe! Kram

2012-04-07 @ 16:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0